Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

نصب OpenCV 2.4.1 در ویژوال استودیو 2010

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ب.ظ

تهیه و تنظیم این راهنما به همت آقای مهندس آذرنیا صورت گرفته است.

با تشکر از ایشان.

ضمنا لینکهایی که دوستان ارسال کنند و یا خودم منتشر کنم؛ از طریق ستون سمت چپ بخش پیوندهای روزانه قابل دسترسی هستند؛

یک مطلب در مورد الگورتیم surf لینک شده است

چنانچه به مشکلی برخورد کردید؛
زیر همین پست می تونید کامنت بگذارید

 

برای استفاده از کتابخانه openCV در ویژوال استودیو می‌بایست مراحل زیر را طی نمود:

1-1: از سایت http://opencv.org و از قسمت downloads ورژن 2.4.1 (openCV for windows) را دانلود نمایید.

1-2: پس از دانلود یک فایل به نام opencv-2.4.10.exe خواهید داشت که آنرا باز کرده و مسیری که می‌خواهید فایل‌های openCV در آنجا extract شوند، را مشخص کنید.

 

2-1: visual studio را باز کرده و از منوی File گزینه New و سپس Project را انتخاب ‌کنید.

2-2: در پنجره باز شده از منوی سمت چپ Visual c++ را انتخاب نموده و از پنجره وسط گزینه Win32 console Application را انتخاب نموده و ok را بزنید.

2-3: در پنجره باز شده next را زده و در پنجره بعدی در قسمت Additional Options تیک مربوط به Empty Project را فعال نمایید و سپس Finish  را بزنید.

 

 

 

3-1: حال از منوی BUILD  گزینه configuration manager  را بزنید.

توجه: فقط در صورتیکه پردازنده 64bit دارید دستورات 3-2 و 3-3  را انجام دهید

3-2: در پنجره باز شده در قسمت platform، لیست کشویی را باز کنید وnew  را بزنید.

 

3-3: در پنجره جدید در قسمت  platformگزینه ×64 را انتخاب نمایید و ok را بزنید و سپس پنجره قبلی را close کنید.

 

4-1: از منوی PROJECT گزینه ConsoleApplication1 Properties را انتخاب نمایید.

4-2: از لیست سمت چپ گزینه Configuration Properties را انتخاب کرده و سپس زیرشاخه c/c++ را انتخاب نمایید و بعد به زیرشاخه General بروید و در پنجره وسط، خانه مقابل گزینه Additional Include Directories را انتخاب کرده و لیست کشویی را باز نمایید و Edit را بزنید.

4-3: در پنجره باز شده، یک پنجره خالی قرار دارد که باید در خط بالای آن کلیلک نمایید و سپس آدرس C:\opencv\build\include را اضافه نموده و در خط بعد C:\opencv\build\include\opencv و سپس C:\opencv\build\include\opencv2 را وارد کنید (به جای C: مسیری که فایلهای openCV را Extract کرده‌اید قرار می‌گیرد)

پس از ok کردن و مسیرهایی را که وارد کرده‌اید در جلوی Additional Include Directories  قابل مشاهده خواهند بود

4-4: حال به جای زیرشاخه c/c++، زیرشاخه Linker را انتخاب نمایید و بعد به زیر شاخه General بروید و در پنجره وسط خانه مقابل گزینه Additional Library Directories را انتخاب کرده و سپس مسیر C:\opencv\build\x64\vc12\lib را در خانه روبرویش وارد نمایید (به جای C: مسیری که فایلهای openCV را Extract کرده‌اید قرار می‌گیرد)

4-5: حال در زیرشاخه Linker به زیر شاخه Input بروید و در پنجره وسط، خانه مقابل گزینه Additional Dependencies را انتخاب کرده و بعد از باز کردن لیست کشویی، گزینه Edit را انتخاب کنید.

4-6: در پنجره باز شده، کتابخانه‌های زیر را وارد نمایید و سپس ok نمایید.

opencv_calib3d2410.lib

opencv_calib3d2410d.lib

opencv_contrib2410.lib

opencv_contrib2410d.lib

opencv_core2410.lib

opencv_core2410d.lib

opencv_features2d2410.lib

opencv_features2d2410d.lib

opencv_flann2410.lib

opencv_flann2410d.lib

opencv_gpu2410.lib

opencv_gpu2410d.lib

opencv_highgui2410.lib

opencv_highgui2410d.lib

opencv_imgproc2410.lib

opencv_imgproc2410d.lib

opencv_legacy2410.lib

opencv_legacy2410d.lib

opencv_ml2410.lib

opencv_ml2410d.lib

opencv_nonfree2410.lib

opencv_nonfree2410d.lib

opencv_objdetect2410.lib

opencv_objdetect2410d.lib

opencv_ocl2410.lib

opencv_ocl2410d.lib

opencv_photo2410.lib

opencv_photo2410d.lib

opencv_stitching2410.lib

opencv_stitching2410d.lib

opencv_superres2410.lib

opencv_superres2410d.lib

opencv_ts2410.lib

opencv_ts2410d.lib

opencv_video2410.lib

opencv_video2410d.lib

opencv_videostab2410.lib

opencv_videostab2410d.lib

پس از ok کردن و کتابخانه‌هایی را که وارد کرده‌اید در جلوی Additional Dependencies  قابل مشاهده خواهند بود

 

5-1: از طریق Control Panel گزینه System را انتخاب نمایید و سپس در پنجره باز شده در قسمت چپ گزینه Advanced system setting را انتخاب نمایید.

5-2: در پنجره باز شده از سربرگ Advanced گزینه  Environment Variables … را انتخاب نمایید.

5-3: در پنجره باز شده در قسمت پایین (یعنی قسمت System Variables) لیست را پیمایش نمایید تا در ستون Variable به گزینه Path برسید.

5-4: سپس Path را انتخاب نموده و دکمه Edit  را بزنید حال در پنجره Edit system Variable در خط دوم (یعنی Variable Value) به انتهایی مسیرهای موجود، مسیر C:\opencv\build\x64\vc12\bin را اضافه نمایید (توجه شود که آدرس قبلی را از طریق ; با آدرس جدیدی که وارد می‌کنید جدا نمایید، همچنین به جای C: آدرسی که فایل openCV را در آن extract کرده‌اید بنویسید، ضمنا اگر پردازنده دستگاه 32bit است به جای مسیر \x64 از مسیر \x86 استفاده نمایید) درانتها ok نمایید.

 

حال میتوانید از کتابخانه‌های openCV در ویژوال استودیو استفاده نمایید

موفق باشید

  • میثم هوشمند

Image Proccessing

open cv

پردازش تصویر

نظرات (۱۱)

نمیشه چکار کنم

1>------ Build started: Project: t2, Configuration: Debug Win32 ------


1>LINK : error LNK2001: unresolved external symbol _mainCRTStartup


1>C:\project\t2\Debug\t2.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals


========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========


این پیغام میدهد موقعد اجرا .




پاسخ:
باید سورس پروژه را ببینم؛ لطفا ارسال کنید.
سلام
برای من در قسمت project--->properties--->configuration properties زیر شاخه ++c/c رو ندارم،باید چیکار کنم؟
پاسخ:
ُلام
طبق مثالی که توی این لینک هست؛
http://stackoverflow.com/questions/10901905/installing-opencv-2-4-3-in-visual-c-2010-express

باید با کلیک راست روی نود پروژه در وی‍ژوال استودیو و رفتن به منوی پراپرتیز بتونید این کار را انجام بدید

با سلام.
تنظیماتی رو که گفته بودید انجام دادم.کد زیر رو هم از یه PDF کپی کردم
#include "opencv2/highgui/highgui.hpp"
using namespace cv;
int main(int argc, char** argv) {
    Mat img = imread(argv[1], -1);
    if (img.empty()) return -1;
    namedWindow("Example1", WINDOW_AUTOSIZE);
    imshow("Example1", img);
    waitKey(0);
    destroyWindow("Example1");

}


.موقع Run اصلا ران نمیشه و error زیر رو میده:


ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام

پیام خطا رو ننوشتید!
با سلام. یه چند مورد بود که بهتر دیدم مطرح کنم
اول اینکه در آدرسها پوشه VC12 اسم برده شده در حالی که در لینک مرجع شما VC10 عنوان شده است. آیا این بخاطر ورژنهای مختلف ویژوال استودیو  نیست؟ نسخه 10 و 12

دوم اینکه در مورد کتابخانه هایی که قرار هست اضافه بشه بهتر بود یک توضیح اضافه می کردید که هر کسی با توجه به ورژنی که دانلود میکنه اونا رو اضافه کنه نه صرفا اینکه نام این کتابخانه ها کپی بشه.

بازم دمت گرم. ممنون
سلام برای من ارور میده و مینویسه :

Error 1 error LNK1104: cannot open file 'opencv_calib3d300.lib'
پاسخ:
آیا مسیر فایل رو به درستی وارد کردید؟
همچنین تنظیمات متغیر های Environment رو 

سلام ویژوال 2013 رو نصب کردم

opencv2.4.10  رو دارم با انجام مراحل بالا و برنامه نویسی ارور های زیر میاد نمی دونم چکار کنم لطفا جوابمو بدید موضوع برام مهمه

Warning 1 warning MSB8003: Could not find WindowsSDKDir variable from the registry.  TargetFrameworkVersion or PlatformToolset may be set to an invalid version number. 

 

Error 2 error LNK1104: cannot open file 'kernel32.lib' 

پاسخ:
سلام دوست عزیز
گوگل کردید متن خطا رو ؟

سلام
من مراحل بالا رو انجام دادم ولی این خطا رو میده:
Error    2    error LNK2019: unresolved external symbol "void __cdecl processImage (void)"
چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام

فکر میکنم این لینک کمکتون کنه


سلام
من فک کنم موقع که وارد قسمت patch  تمام اطلاعات قبلیرو موقع ادیت حذف کردم و فقط ادرس opencv انجا هستش بری اینکه بخوام اونارو به حالت اول برگردونم چه کنم؟
فک می کنم بعضی از خطاهایی که تو اجرای برنامه داده میشه به همین خاطر باشه!؟
سلام من OPENCV رو نصب کردم و ی مشکلی که دارم با opencv1 عکسمو بالا میارم ولی وقتی کد opencv2 رو میزنم بریک میده. هر دوتا کدمم درسته، رو سیستم دوستان چک شده. لطفا راهنماییم کنید
اینم پیام بریکم:
Unhandled exception at 0x000007FEFD6EA06D in AA.exe: Microsoft C++ exception: cv::Exception at memory location 0x000000000025F960.
با سلام من پس از انجام مراحب این ارور را میگیرم:
1 IntelliSense: the global scope has no "exit" d:\program files\visual studio 2010\vc\include\cstdlib 24

سلام
برای برگرداندن مقدار اولیه pathباید در قسمت کنترل پنل کامپیوترتان را ریستور کنید فقط توجه داشته باشید موقعی که ریستور میکنید ممکنه تنظیمات به یک ماه پیش برگرده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی