Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

کامپیوتر می خوانم ....

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

داشتن یک نقشه ی راه و یک تصویر بزرگ و کلی از راهی که قرار هست چند سالی در آن گام برداریم - چه در قالب دوره ی کارشناسی و چه در دوره ی کارشناسی ارشد و حتی مقاطع بالاتر - به طور قطع کمک شایانی به پیشرفت ما خواهد کرد.

شاید بد نباشه که اینطور هم بگم که این مهم می تواند در انصراف ما از یک رشته ی تحصیلی به شکلی صحیح؛ کمک کند.

با این مقدمه؛ سایتی را که در این مطلب معرفی می کنم؛ در واقع یک منبع آللاین برای معرفی زمینه های رشته علوم کامپیوتر برای دانش آموزان دبیرستانی است که توسط شخصی به نام تیم بل؛ منتشر شده است.

گرچه اسمی از دانش آموز و دبیرستان به میان آمد؛ اما قطعا مطالعه ی مطالب این سایت به دانشجویان تازه وارد به رشته های مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر کمک می کند تا تصویر بهتری از رشته ی تحصیلی خود به دست آورند.

 

Computer Science Field Guide
این سایت از دسترس خارج شده است
به این لینک سر بزنید.
آخرین بروز رسانی 1396/08/19

نظرات (۴)

  • افشار محبی
  • هر چند که سایت موصوف برای من باز نمی‌شد ولی حتم دارم که می‌تواند دید خوبی به دبیرستانی‌ها و تازه کارها بدهد. هر چند که در بازار کامپیوتر و نرم افزار ایران برخی از اقسام موجود در شکل خیلی کم استفاده هستند.
    پاسخ:
    با نظرتون موافقم؛
    فقط نکته ای که دوست دارم اینجا بهش اشاره کنم این هست که ما در دانشگاه هم متاسفانه نسبت به بازار کار هم دید خوبی پیدا نمی کنیم؛
    هدفم از این مطلب آشنایی دانشجو صرفا با زمینه های مطالعاتی در مقطع زندگی آکادمیکش هست؛ چیزی که برای خود من به شدت واجب و لازم بود و هست

    ممنونم.
    سایت را چک کردم؛ خوشبختانه باز شد؛ (شاید برای ما که هنوز دانش آموز هستیم  باز میشه صرفا :) )


    چقدر خوشحالم که میزبان جناب محبی هستم
    و چقدر خوشحال تر که نظرتون رو برام نوشتید
  • سحرعلیزاده
  • سلام

    اینکه درادامه راه چگونه پیش برویم بسیارمهم هست وهمانطورکه درمطلب قبلی ذکرشدخواستاروجود یک نقشه راه هست. هرچه این نقشه راه کامل تر وواضح تر باشدسرعت پیشرفت باتوجه به تلاش بیشترخواهدشد.واستفاده ازیک نقشه راه مناسب همان تاثیرخوب استفاده ازتجربه دیگران رادارد

    مطالب سایت بسیارواضح بیان شده بودوجهت نمایان شدن بهترنقشه راه مناسب بود چراکه یک نمای کلی از مبحث مربوطه نمایش می داد.وبسیاربحث برانگیز هست وجای تفکردارد از این جهت که نمای کلی راهنمای خوبی هست ولی برای مواردتخصصی تروگسترده تراحتیاج به وجودجزئیات وراهنمایی های بیشتری است فراترازیک نمای کلی 

    خیلی ممنون

  • میترا لطفی
  • سلام و سعادت
    شمای کلی راه ابزار مهمی هست که خیلی از دانش آموزان و حتی دانشجویان جدیدالورود بهش دست نیافتن!
    به نظر من هر کسی در هر رشته و گرایشی و زمینه ای فعالیت می کنه باید این شمای اولیه رو ببینه تا بتونه با توجه به اهداف خودش ، یک نقشه کلی و جزیی ترسیم کنه. اینکه چقدر بخواد فراز و فرود داشته باشه یا ابتکار عمل بخرج بده ، یا برای خودش زمینه پسرفت رو آماده کنه ، اینا همه به خودش بستگی دارن و تلاشی که داره.
    و گرنه اینا ابزارهایی هستن که اگه مهارت استفاده ازشون رو یاد نگیره هیچ سودی نداره ، دقیقا جمله خودتونه!!!
  • سارا زکی زاده
  • سلام. راستش با خوندن این مطلب و بررسی سایتی که معرفی کرده بودید یاد روزهای اول دانشگاه خودم افتادم.با این که شناختی خیلی کم داشتم ولی واقعا نمی تونستم موقعیت خودم رو در چند سال آینده تصور کنم.
    شاید اگر اونموقع من این مطالب رو خونده بودم خیلی بهتر می تونستم توی این سالها قدم بردارم.
    این که یه نفر که قرار این رشته رو ادامه بدونه چی می خواد بخونه و قراره بدونه و یا حتی باید بدونه خیلی مهمه.
    وقتی یه دانشجوی ترم آخر نرم افزار تصوری از زبان های برنامه نویسی نداره و صرفا زبان C++ رو اونم به صورت کاملا اسمی می شناسه یه فاجعه است . هم برای خودش و هم برای استادایی که اونو پاس کردن!
    اینجاست که باید گفت بودن یا نبودن مسئله اینست!

    پاسخ:
    در تائید حرف شما؛
    یک همکلاسی داشتم دوران کارشناسی؛ که تازه ترم 3   4 بود که پاش به کلاس های فوق برنامه انجمن باز شد؛ با برنامه نویسی شروع کرد
    جالب بود که همیشه میگفت: من بدون شناخت  و علاقه وارد این رشته شدم؛ و حالا خیلی هم از این انتخاب راضی هستم؛

    فرصتی فراهم شده بود؛ و البته این دانشجو هم تیز بود و اون موقعیت را سعی کرد لااقل کمی بچشه؛
    دیدش عوض شد؛ یا بهتره بگم شفاف و واقعی شد؛
    و از قضا علاقمندیش هم بود؛

    مسئله ی دیگری که مهم هست به نظرم (و البته یک تابو هست تا حدی)
    مسئله این است؛ ماندن یا رفتن ( در/از رشته تحصیلی فعلی)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی