Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۸
شهریور
۹۳

هادی, دانشجوی سال سوم مهندسی نرم افزار

سلام؛ چند وقت پیش از طرف یکی از دوستانم یک شرکت نرم افزاری به من معرفی شد تا برای کار به اون شرکت مراجعه کنم. ظاهرا کارشون این طور هست که به شما مدتی آموزش میدهند و بعدش در پروژه های پشتیبانی که دارند نیرو را به کار میگیرند؛ مثلا بانک ملت. قرارداد هم دو ساله می بندند؛ و حقوقش هم ماهی 1.2 الی 1.5 میلیون تومان هست. برای من سوال شده که اصلا مگه شرکت های نرم افزاری آموزش هم دارند؟ و اینکه این کار را قبول کنم یا نه؟

در کل می خوام از شما یک مشورت بگیرم در خصوص اینکه این کار را قبول کنم یا نه؟

 _ هادی به نظرم بیشتر می خواست تحلیل و حرف یک نفر را در خصوص این موقعیت بشنود؛ بنابراین شاید متنی که اینجا نوشته شده؛ نتونه خیلی خوب فضای اون صحبت ها را تداعی کنه_

میثم هوشمند:

سلام هادی جان؛

از آنجایی که نامه ی تو و شرایطی که عنوان کردی برای خیلی از دانشجوها به وجود میاد؛ جواب مفصل تری می نویسم که همه استفاده کنند، پس لطفا با حوصله بخونش.

اول اینکه ؛ عموما بحث آموزش زمانی معنا و قابلیت اجرایی پیدا می کند که حوزه ی کاری اون شرکت یا اون موقعیت شغلی مشخص و قابل پیش بینی و دارا چارچوب باشد. مثال می زنم؛ زمانی که قرار هست شما به عنوان نیروی متخصص یک محصول نرم افزار برای پیاده سازی پورتال های سازمانی کار کنید؛ تا مسئول فروش یک سری محصول سخت افزاری؛ خب کاملا طبیعی هست که مدتی را صرف آموزش  کنند برای اینکه نیروی جدید بتواند ایفای نقش کند.

اما در شرکت هایی که تولید نرم افزار می کنند و خصوصا خصوصا شرکت هایی که پروژه های پشتیبانی – و باز خصوصا پروژه هایی بدون حد و مرز و جنس مشخص- دارند؛ اینجا آموزش معنای خاصی نمی تواند داشته باشد؛ چرا که شخص باید با دنیایی از مفاهیم و اطلاعات اولیه و توانایی ها وارد این موقعیت شغلی بشود.

بنابراین با تعریفی که از اون شرکت و کارش ارائه کردی؛

  • میثم هوشمند