Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

قابل توجه دوستانی که در حوزه ی تحلیل و مستند سازی نیازمندی های نرم افزار فعال هستند و همچنین عزیزانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارند؛

کتاب "روش کاربردی تحلیل نیازمندی های نرم افزار" می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود برای مطالعه در این زمینه باشد.

چاپ اول این کتاب در زمستان 89 منتشر گردید

استاد ارجمندم جناب آقای مهندس مهدی خواجه - که درس "مهندسی نرم افزار (1)" را در مقطع کارشناسی در محضر ایشان گذراندم - این کتاب را به من معرفی نمودند؛ و حقَّا که کتاب کابردی و ارزشمندی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کتاب و نحوه ی تهیه ی آن و همچنین دریافت فهرست کتاب می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

همچنین از دوستانی که این کتاب را - حتی بخشی از آن را - مطالعه کرده اند؛ دعوت می کنم نظراتشان را در خصوص این کتاب کامنت بگذارند؛

متشکرم از مشارکت شما

امروز مطلع شدم که چاپ سوم کتاب نیز مدتیست که منتشر شده است.  اطلاعات بیشتر در اینجا

  • میثم هوشمند

نظرات (۱)

  • زینب جهان بخش
  • با سلام؛

    به عنوان کسی که بخشی از این کتاب را خوانده ام ،باید عرض کنم که دوستانی که در زمینه نرم افزار فعالیت دارندو حتی کسانی که تصمیم به حرکت در این راه را دارند،این کتاب را حتما مطالعه کنند،چرا که با زبانی کاملا ساده و روان توضیحات لازم را از ابتدای کار، در اختیار خواننده میگذارد.نکات و مسائلی که ممکن هست به نظر ساده برسند ولی دانستن تعاریف و کاربرد دقیق انها  بسیار ضروری است.
    برای بنده که در این زمینه فعالیتی نداشته ام،خواندن این کتاب بسیار مفید بود و البته جذاب!خصوصا فصل 2(اگر اشتباه نکرده باشم!)که در خصوص ذینفعان یک پروژه هست و مثال -نرم افزار موردنیاز بانک- یک مثال عینی و قابل لمس،برایم مفید و جالب بود.

    متشکرم از زحمات شما

    پاسخ:
    خانم جهان بخش؛ سلام 
    متشکرم از مشارکت شما.

    حقیقتا این کتاب همان طور که از نامش پیداست یک روش کاربردی برای تحلیل و مستند سازی نیازمندهای نرم افزار هست, که در قالب یک مثال ملموس و عینی به توضیح موارد مربوطه پرداخته است.

    به شخصه مطالعه ی آن را به همه ی دست اندرکاران حوزه ی تولید نرم افزار و حتی مدیران فناوری اطلاعات توصیه میکنم.
    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی