Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

دوره ویژه آموزش مفاهیم برنامه نویسی

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ب.ظ

 

 

 

جلسه ی اول کلاس رو با تردید زیادی اومده بود؛ نمیدونست میتونه از پسش بر بیاد یا نه؟

انگیزشو از حضور در کلاس اینطور تعریف کرد که: دیدم دوستانم ثبت نام کردند گفتم من هم میرم ببینم چی میشه؟

در پایان دوره بود که زودتر از همه تمرین هارو حل می کرد و الگوریتم های دیگه ای که به ذهنش رسیده بود را چک می کرد؛

خودش میگفت: " از اینکه این همه مدت بدون آشنایی درست و انگیزه ی کافی, با برنامه نویسی قهر بودم پشیمونه و الان دیگه دلم نمیخواد این رشته را عوض کنم"

 

این ها تجربه ی یکی از دانشجویان دوره کارشناسی که دوره ی آموزشی برنامه نویسی را گذرانده بود  و بعد از دوره هم چند نفر از دوستانش را تشویق به شرکت کرد.

 

دوره آموزشی ویژه مفاهیم برنامه نویسی

1. مهارت تعریف مسئله

2. مهارت تحلیل مسئله

3. طراحی راه حل

4. پیاده سازی راه حل به زبان برنامه نویسی

5. تسط بر مفاهیم پایه ای زبان های برنامه نویسی

 

در مورد این دوره بیشتر بدانید در ادامه مطلب ....

زمان برگزاری کلاس:  ظهر و عصر های آخر هفته -پنجشنبه و جمعه -

جمعا 20 ساعت آموزشی در قالب 10 جلسه + نیم ساعت پرسش و پاسخ جداگانه

- بنا به درخواست دانشجویان و شرایط امکان برگزاری دوره به صورت فشرده وجود دارد-

پیش نیاز: --

 

منظور از "مفاهیم برنامه نویسی" چیست؟

همه آنچه که برای تسلط به برنامه نویسی نیاز هست؛ در این دوره آموزش داده می شود و به صورت عملی و کارگاهی با دانشجویان تمرین می شود.

چه طور یک مسئله را برای خود تعریف کنیم؟ نیازمندی های مسئله چه چیز هایی هستند؟ چه طور و از کجا شروع به حل مسئله کنیم؟ چه طور الگوریتم روی کاغذ را به کدهای کامپیوتری تبدیل کنیم؟ روش های عیب یابی برنامه چیست؟ آیا در قید و بند زبان برنامه نویسی خاصی باید باشیم یا نه؟ و بسیاری از سوالات دیگر که ذهن علاقمندان به برنامه نویسی و همچنین افرادی که از برنامه نویسی بیزار هستند؛ در این دوره پاسخ داده می شود.

 

نظر دانشجویان دوره های قبل چه طور بوده؟

  • در ابتدای دوره چیزی از سی شارپ نمیدونستم فقط چندبار محیط پاسکال و سی ++ را دیده بودم. محیط سی شارپ جذاب تره و راحت تر میشه باهاش کار کرد.
    این دوره تجربه خوبی بود. صحبت های آقای هوشمند خیلی تاثیرگذار بود.. دید من را عوض کرد. در واقع با صحبت های ایشون واقع بین شدم. به نظرم برنامه نویسی خیلی حوصله میخواد که باید بهش توجه شود.
    کسی که می خواد فورا به نتیجه برسد روحیه برنامه نویسی را ندارد.

    در انتهای دوره هم تقریبا همه مطالب جزوه را یاد گرفتم ولی خب من زیاد برنامه نوسی کار نکردم و خیلی خوب آرایه و حلقه ها را یاد نگرفتم. البته یاد گرفتم ولی دلم می خواست در یک برنامه خیلی کاربردی و ملموس ازشون استفاده کنم. مثل فراخوانی تابع و ارسال پارامتر که درکش در برنامه خیلی راحت و جالب بود!!
  • قبل از یادگیری برنامه نویسی خیلی سخت تربه نظرم می رسید
  • دوست داشتم بتونم برنامه بنویسم اما دید الان رو نداشتم اما الان دوست دارم نسبت بهش تخصص و جای حرف داشته باشم
  • پیگیری و وقتی که بابت جواب دادن به سؤالات میگذاشتین واقعا قابل تقدیره؛ صبر و حوصله ای که موقع تدریس و رساندن درک بچه ها راجع به موضوع مورد نظر به خرج میدادین واقعا عالی بود؛ سرفصل های تدریس شده به نظر من خیلی خوب بودند؛ اطلاع رسانی ها به موقع و عالی بودن؛ و تشکر بی نهایت بابت زحمات شما
  • مدرس بسیار مسلط و نحوه تدریس عالی است.سطح کیفی خوب است،بسیار دقیق و جز به جز تدریس میشود. ایمیل های ارسالی از جانب استاد و لینک هایی که معرفی میکنند مفید است. برخورد استاد در کلاس خوب است. اشکالاتمون رو بسیار دقیق  پاسخ میدهند. و پیگیر کار دانشجو هستند
  • انرژی زیاد مدرس در مباحث که متاسفانه ما دانشجویان قادر به دریافت این همه مطالب نیستیم...مثل کامپیوتر می موند اطلاعات استاد خیلی زیاده و اطلاعات ما خیلی کم در نتیجه این همه اطلاعات در ذهن ما نمی گنجد...
  • خب اولین حضورم در کلاس های انجمن علمی بودو همانطور که گفتم واقعا انتظار این همه اطلاعات نبودم   فکر می کردم کلاسی در حد یک آموزشگاه درجه 8 باشد اما حال به این نتیجه رسیدم فقط کلاس های انجمن علمی...توصیه من به دوستان حتما شرکت کنند...

 

این کلاس برای چه کسانی مناسب است؟

  • دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که علاقمند به ورود به برنامه نویسی هستند
  • دانشجویانی که برای ورود به بازار کار به دنبال سرنخی برای کسب مهارت موثر هستند
  • دانشجویانی که مایل هستند آموخته های خود را مرور کنند و در برنامه نویسی به مهارت بیشتری دست پیدا کنند
  •  

ضعف علمی و مهارتی دانشجویان در درس برنامه نویسی مقدماتی و پیشرفته در ترم های ابتدایی دوره ی کارشناسی رشته های گروه کامپیوتر در واقع بیش از ضعف در یک درس 3 و یا 4 واحدی است. چرا که عدم فهم درست مطالب این درس باعث بروز مشکل در بهر مندی درست و کافی با دیگر دروس  می گردد.

 از جمله واحدهای:

ساختمان داده - طراحی الگورتیمطراحی زبان های برنامه نویسیمهندسی نرم افزارکامپایلرمعماری کامپیوتر - ریزپردازنده

و... .

 

 

تحصیل در رشته ی مهندسی نرم افزار و تجربه ی تاثیر دروس پایه به ویژه برنامه نویسی بر دیگر واحد های درسی این رشته,

همچنین رضایت دانشجویا از برگزاری متعدد دوره آموزشی Foundation Of programming (با استفاده از زبان C# .Net)

به صورت کارگاهی و کاملا عملی؛ با تمرین ها و مثال های کاربردی و جذاب؛  باعث گردید تا برگزاری این دوره آموزشی همواره جزء مهمترین دوره های آموزشی در نظر من باشد.

در این دوره به بررسی دقیق و عمیق اصول برنامه نویسی پرداخته می شود. و هدف آموزش زبان سی شارپ نیست؛ بلکه آموزش برنامه نویس با استفاده از سی شارپ است - البته در صورت تمایل دانشجویان, و شرکت در دوره ی بعدی آموزش مفاهیم پایه ای زبان سی شارپ دات نت انجام می شود-

هدف از این دوره آشنا ساختن دانشجو با برنامه نویسی و آموزش اصول تفکر برنامه نویسی است.

 

چه کسانی می توانند شرکت کنند: کلیه ی دانشجویانی که احساس می کنند رابطه ی خوبی بین آنها و برنامه نویسی برقرار نیست! الان وقت آشتی هست

چه کسانی باید شرکت کنند: کلیه ی دانشجویانی که علاقمند به پیشرفت در مهندسی نرم افزار هستند.

 

 

 

 

 

چنانچه شما هم مایل هستید همراه دانشجویان این دوره باشید
لطفا از طریق تکمیل فرم ثبت نام؛
اعلام آمادگی نمایید تا برای جلسه معارفه/شروع دوره اطلاعات لازم برایتان ارسال گردد.

و یا اطلاعات زیر را برای من کامنت خصوصی بگذارید.

 

 

نام و نام خانوادگی آدرس ایمیل شماره تماس
رشته تحصیلی و مقطع نام دانشگاه ----

 

 

  • میثم هوشمند

نظرات (۳)

  • میترا لطفی
  • سلام و سعادت
    من یکی از دانشجویانی هستم که در یکی از کلاسهای آقای هوشمند شرکت داشته ام.
    و باعث خوشحالی هست که بعد از مدتی دوباره ایشون تدریس دارن؛

    پیشنهاد من به دوستان دیگه که دنبال یادگیری و یک مدرس با دانش و بیان خوب هستن اینه که تو این دوره ها شرکت کنن.
    رشته تحصیلی بنده شیمی هست و در حد عمومی و کاربردی از کامپیوتر میدونم. وقتی کلاسای مهندس هوشمند رو رفتم، در عین بی سوادی در کامپیوتر، خیلی چیزها رو یاد گرفتم و دانسته های قبلی هم که مبهم بودن برام روشن شدن.
    حیف که کلاساشون دماوند نیست وگرنه من باب محک خودم هم که شده سرکلاسشون میومدم(ولی فکر نمیکنم دیگه منو راه بدن سرکلاسشون :-) ).
    پاسخ:
    ممنونم خانم لطفی

    ضمنا این مبحت شما؛ مسئولیت منو بیشتر کرد!
    ;-)
    امیدوارم که بازهم بتونم لحظه های خوبی رو در کلاس درس در کنار دوستان تجربه کنم




    سلام.
    گمون کنم شاید لازم باشه مهارت حل مسئله رو از طریق کلاس‌های شما یاد بگیرم.
    مهارت‌های حل مسئله رو تو نرم‌افزارهای مهندسی AVR و PIC هم میشه اعمال کرد؟
    پاسخ:
    مستر ض, جان
    سلام
    قدمتون سر چشم.

    راستش توی کلاس 

    1. مهارت تعریف مسئله

    2. مهارت تحلیل مسئله

    3. طراحی راه حل

    4. پیاده سازی راه حل به زبان برنامه نویسی

    5. تسط بر مفاهیم پایه ای زبان های برنامه نویسی

    یاد میدهم؛ مهارت حل مسئله جزئشون نیست!
    متوجه نشدم منظورتون از اعمال مهارت حل مسئله توی نرم افزارهای AVR و PIC چیست؟

    لطفا با مهارت خوب Fact Feeling Figure برام توضیح بدید :)
    یاد میدهم؛
    > شما یاد نمیدید...!
    .
    .
    .
    شما ندانسته ها رو با فن بیان ویژه خودتون بازگو می کنید.
    فکر میکردم زبان انگلیسی فرار هست ؛ اما بعد از کار سفارش اکسز به این نتیجه رسیدم مباحث رشته شما فرارتره!
    پاسخ:
    بچه های شیمیست از تدریس ما راضی هستند؛
    باید خوشحال بود یا نگران؟
    :)

    پروژه اکسزتون به کجا رسید؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی