Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

MeyEx ,محلی برای انتشار تجربیات من در زمینه های مرتبط با حوزه ی تولید نرم افزار

Meysam's Experiences

در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت دارم. نوشته های این بلاگ به طور خاص در مورد تمامی زمینه هایی که منتهی به تولید نرم افزار و یا تجربیاتی که در محیط کاریم کسب می کنم خواهند بود. [البته فعلا به دلیل مشغله های جانبی دیگر و داشتن مخاطب در آن حوزه ها, مطالب کمی غیر نرم افزار شده است!]
در این بلاگ سعی شده که مطالب به صورت تخصصی و دسته بندی شده منتشر شوند

تابلوی اعلانات
جدیدترین نظرات

"مطلبچه های مهندسی نرم افزار"

در حال حاضر هدف این سایت، تهیه ترجمه از پادکست‌های صوتی و تصویری (از سایت SE Radio یا دیگر منابع) در حوزه مهندسی نرم‌افزار است. 

نخست آنکه، اغلب افراد تسلطی که در خواندن متون انگلیسی دارند در درک مطلب شنیداری ندارند.

علت دیگر این است که مطالعه یک پادکست پیاده شده بصورت متن، چندین برابر سریع‌تر از گوش دادن به آن (حتی با این فرض که فقط یک دور آن را گوش کنیم)، انجام می‌شود.

نکته دیگر این است که متون پیاده‌شده پادکست‌ها، برای سرعت بخشیدن به رجوع‌های بعدی و مرور نکات خیلی مفید هستند.

شخصا به شنیدن پادکست های فنی و تخصصی علاقه دارم؛ حداقلش این هست که امکان استفاده از مطالب آن در موقعیت های مختلفی وجود دارد؛ البته می پذریم که استفاده ی دقیق از پادکست هم به اندازه ی خواندن متن فنی تخصصی نیازمندی تمرکز و دقت است؛ اما به هر حال آزادی عملی به ما می دهد.

سری پادکست های سایت SE Radio برای اهالی مهندسی نرم افزار اگر آشنا هم نباشد؛ اما قطعا می تواند مفید فایده باشد؛

محمد علی بزرگ زاده در وب سایت "مطلبچه های مهندسی نرم افزار" , اقدام به ترجمه ی سری پادکست های سایت SE Radio  کرده است؛ که حقا کار بکری هست در زمینه ی تولید محتوای تخصصی فنی فارسی؛ البته اینجا منظور از تولید, تالیف شخصی نیست, اما به هر ترتیب بازگردان این سری پادکست ها به متن به زبان فارسی که قطعا همراه هست با دقت نظر های تخصصی در زمینه ی مهندسی نرم افزار] کاریست قابل تقدیر و توجه,

از همه ی شما خوانندگان عزیز دعوت می کنم که نگاهی به لیست پادکست های ترجمه شده بیندازید و از ترجمه ی خوب این سایت بهره ببرید؛

  • میثم هوشمند

نظرات (۱)

  • محمد علی بزرگ زاده
  • آقا میثم عزیز،
    از اینکه مطالب سایت SE Topics نظر شما را جلب کرده است، واقعاً خوشحالم و خیلی ممنونم که سایتمان را در وبلاگت معرفی کرده‌ای. امیدوارم آغازی برای رفاقت‌ها و همکاری‌های بعدی باشد.
    پاسخ:
    محمد علی عزیز؛ سلام
    از اینکه به سایت خوب شما برخوردم و به دوستانم هم معرفی کردم خوشحالم؛
    من هم امیدوارم که فتح باب خوبی برای اتفاقات خوب آتی باشد
    در مورد ترجمه هم باید تست کنم؛ بدم نمیاد ;-)
    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی